dimecres, 4 de juny de 2014

Monarquia o República, una altra vegada

Segona reflexió sobre la successió monàrquica (vaig pel camí de convertir aquest blog en un espai de pensaments polítics estrafolaris).

Si en aquest país està ple de gent que es proclama republicana, com pot ser que després tertulians, mitjans de comunicació i fins i tot polítics li demanin al futur Rei Felip VI que modernitzi les institucions, trobi una solució pel "procès català" i resolgui la crisi política. Sort que no érem monàrquics perquè si no potser li donem el poder absolut i clausurem les Corts.

Hem dimitit de la política i la democràcia, que ens cal un Borbó que vingui amb el seu corser blanc a salvar-nos del caos?

I com es pensen tota aquesta colla que el nou Rei ha de fer això? Amb el discurs de Nadal?

Potser en el fons som el més monàrquic de tots els països d'Europa, perquè encara creiem que els nostres Reis investits d'una força divina han de guiar els nostres destins, en lloc de conformar-nos amb què siguin simpàtics i fotogènics.

4 comentaris:

  1. jo de reis em quedo amb els dels escacs! o amb el rei negre el Baltasar!
    vivim temps de confusions, de paraules buides i d'incoherències! jo desitjaria que fos el darrer rei i el darrer borbó

    ResponElimina
  2. Bé, deus voler dir el darrer Rei Borbó, o proposes una solució final a l'estil revolució francesa??
    Aquests Borbons som que les males herbes.... no sé pas si el teu desig es complirà.

    ResponElimina
  3. Per sort no tothom pensa que els reis hagin de fer coses. Jo personalment penso que no haurien de fer res, i quan dic res, vull dir que haurien de buscar-se una feina com qualsevol fill de veí i deixar de representar Espanya, per això no tenim els polítics electes?

    ResponElimina
  4. Elfreelang, volia dira que "els Borbons son com les males herbes..."

    Pons007, jo també vull que treballin els Borbons i els fills del veïns. Jo em demano viure de renda :))

    ResponElimina