dimecres, 22 de gener de 2014

Cites, teories i Romanticidi

Em van regalar una agenda del 2014 que he decidit fer servir de diari. He tardat uns quants dies (sí, que sóc despistada) en adonar-me que a peu de pàgina, en lletra minúscula hi ha una cita. La d'avui diu:

"Toda teoría es gris, querido amigo, y verde es el dorado árbol de la vida" Johann Wolfgang von Goethe (1749-1832); poeta, novelista y dramaturgo alemán.

En què quedem, l'arbre és verd o és daurat? I escriure sobre la vida, la professió d'aquest bon senyor, no és d'alguna manera teoritzar?

La que segur que teoritza és Carolina Cutolo a "Romanticidi":

"L'amor impossible i no recíproc indica impotència sentimental i poca consciència d'un mateix"

"No hi ha ningú immune a aquesta plaga de l'ésser humà, gandul, egocèntric i sempre disposat a triar el camí més fàcil: sacrificar la realitat a favor d'una visió que alimenti, més que no pas combati, els seus dimonis més secrets".


La novel·la és d'un cinisme, escepticisme i a vegades fins i tot grolleria, que em sembla que pretén escandalitzar per, em temo, acabar en una redempció sentimental. Fa déu anys, m'haguès agradat, avui m'avorreix. Suposo que és un bon senyal, deu voler dir que he madurat. O potser és que em torno goethiana i no m'agraden les teories sobre la vida. M'estic fent un embolic, millor plego.

5 comentaris:

  1. No crec que la llegeixi, ni em sonava.
    Tot i així amb la primera cita en tinc prou.

    A mi m'agraden més les teoriies positives spbre la vida, i provo en les pràctiques positives (no sempre fàcils) en la vida.

    Jo també m'he fet una mica un embolic, però tot i així, m'hi resisteixo.
    Com que em sembla que des de l'any passat no t'havia enviat una abraçada...ho faig ara.
    Serà que m'estic fent gran...que el temps em vola massa ràpid...:)

    ResponElimina
  2. L'arbre es verd a la primavera i daurat a la tardor ;)

    ResponElimina
  3. Doncs jo reconec que me l'he llegit Romanticidio. Potser més per la portada (impressionant!) i la traducció de la Bel Olid. Però tens raó, fa uns anys m'hagués agradat més. Massa previsible tot i que al final intenta donar-li un cop d'efecte que tampoc arreglar res. Un còctel si que me'l pendria...
    :-)

    ResponElimina
  4. les cites descontextualitzades poden portar a embolics o no....de Goethe em quedo amb el faust

    ResponElimina
  5. Fanal Blau, jo tinc problemas amb les teories possitives, però persevero. Una forta abraçada!

    Pons, i a l'hivern és l'arbre pelat de la vida :)

    Calaix, les explicacions dels còctels són de lo millor del llibre i a se'm fa la boca aigua.... Una abraçada

    Elfreelang, per mi Goethe és una asignatura pendent (una més). Si decideixo posar-m'hi, prenc nota de començar per Faust. Gràcies i una abraçada!

    ResponElimina