diumenge, 1 de setembre de 2013

Bellesa, amb B de bell

Vaig llegir en un llibre una cita de la qual no en recordo l'autor, ni les paraules exactes però deia alguna cosa com ara, la bellesa no té cap utilitat coneguda però les persones no podríem viure sense ella.

Moltes vegades m'he preguntat per a què viatja la gent i quina utilitat té. He plantejat la qüestió a moltes persones i m'han donat aquestes respostes: per aprendre sobre diferents cultures, per experimentar altres formes de vida, per conèixer sobre el nostre passat, per gaudir de la natura, per tastar diferents tipus de menjar, per fer esport, per fer apujar l'adrenalina, per desconnectar de la rutina... I segur que me'n deixo moltes.

Però crec que jo he trobat la resposta definitiva: viatgem a la recerca de la bellesa, perquè, com diu la frase célebre, no podem viure sense ella. La resta és circumstancial.

7 comentaris:

  1. M'agrada aquesta explicació, però no tothom sap ni vol saber de la bellesa.

    ResponElimina
  2. Penso que viatgem per explicar-nos a nosaltres mateixos, per trobar-nos, també. En cada viatge refem la nostra història.

    ResponElimina
  3. Torno per deixar una abraçada de camí, coses.

    ResponElimina
  4. Helena, vols dir que d'alguna manera, tothom té la seva idea d'allò que és bell? Moltes gràcies pel teu comentari.

    Fanal Blau, m'ha alegrat molt de que hagis passat per aquí. Una abraçada per tu també

    ResponElimina
    Respostes
    1. Vull dir que no tothom sap apreciar la bellesa, que no serveixen i prou.

      Elimina
  5. Contundent resposta, Helena. Suposo que tot i que el meu sentit del políticament correcte m'inclina a donar una resposta més "democràtica" del tipus tots som iguals, en el fons estic d'acord amb tu.
    Gràcies

    ResponElimina
  6. ja sé que passo una mica tard, però no puc estar de dir el que crec: que de fet, en sabem o no de bellesa aquesta aporta més equilibri i harmonia a la societat i a la gent, a ser una mica millors. sino per què són en entorns degradats on s'ajunten més problemes socials? ara em direu que és el peix que es mossega la cua, però posar un punt de bellesa en aquests llocs segur que ajuda a millorar quelcom, ni que sigui petit.
    Una abraçada.

    ResponElimina