dimarts, 13 d’abril de 2010

Madrid-Barça (post no apte per culers acèrrims)

Estava jo a la perruqueria feliçment entretinguda mirant les fotos de les filles de la Letizia (com han crescut aquestes nenes!) i escoltant a mitges la conversa entre la noia que porta l’estètica i una senyora francesa a qui li feien la manicura, pensant Déu meu quina senyora més francesa-xominista i quina paciència aquesta noia, quan de sobte vaig sentir a aquesta última quasi cridar:

-Como que usted es del Madrid??!! Pero como se puede ser del Madrid!!

Es veu que en aquest país nostre, està més ben vist ser francesa que ser del Madrid. I és clar, em direu, és que amb el primer s’hi neix i en canvi, el segon s’escull. I tal i com va dir la noia-estètica-culer:

-Pero si el Madrid es muy prepotente!

I tant, vaig pensar, ni punt de comparació amb la gent del Barça que són tots tan humils. Una mica a imatge i “semejanza” del seu president que va manifestar, així com si res, que després de dirigir el Barcelona es sentia preparat per presidir la Generalitat. Què diu aquest home, amb un bagatge com aquest no hauria de rebaixar-se a un càrrec tan insultament fàcil, què carai.

Alguns de vosaltres direu que altres menys experimentats han arribat a càrrecs molt importants. Però, vés per on, ara no tinc ganes de parlar d’aquests altres, sóc així de capritxosa. Així que segueixo amb la meva injusta dissertació.

Per més inri, el no-citat president barcelonista pretén portar-nos cap a la independència. Però no veu aquest bon home que aquesta anormalitat (permeteu-me l’expressió i no us enfadeu gaire) d’un sol país, un únic club, no té futur en una nació lliure i ja autodeterminada? Perquè hi ha algun país on tothom, sense excepció, veneri el mateix club de futbol, ignorant o menyspreant qualsevol altre opció? I què seria el Barça sense el Madrid? És com imaginar Tarragona sense Reus, Sabadell sense Terrassa o Sitges sense Vilanova o fins i tot, Barcelona sense allò que abans en deien la gent “de províncies”, després “de comarques” i ara, amb un deliri de vocabulari políticament correcte, s’ha convertit en “el territori” (és veu que els de ciutat viuen en un núvol). Inclús en el meu petit poble existeixen dos clubs socials i fins no fa gaire, ser d’un o l’altre et definia més que ser pobre o ric, de dretes o d’esquerres.

Jo proposo que de cara a preparar-nos per una futura i per ara incerta, secessió de l’Estat Espanyol, ens hauríem de començar a plantejar democratitzar l’esport patri i tenir una mica més de varietat. Vist que el pobre Espanyol, malgrat tenir una tradició catalana i molts seguidors autòctons dels quals (oh miracle!) n’hi ha un bon grapat que no són fatxes, té poc futur per causa del seu desafortunat nom, caldria que algú inventés un altre gran equip català. Perquè si tal com clamen els sempre humils culers, el Barça és més que un club, jo no em resigno a pertànyer a un país que no sigui més que un club. I ja posats, que fos més que un esport de masses, també estaria bé.

4 comentaris:

  1. Olé! Si senyora!

    Quan vaig veure les nenes de la Letizia a la perruqueria, també vaig pensar...com han crescut! :)
    Aleshores, és el que tenen les perruqueries, que acostumes a tenir un mirall davant quan et pentinen o t'enmascaren les canes...i en comptes d'apujar la vista, vaig tornar a abaixar-la cap a la revista...perquè en un moment de "descuidu" que m'hi vaig trobar...vaig dir-me: collins, com t'has fet gran! :)
    Que gran ets escrivint!
    Una abraçada noia!

    ResponElimina
  2. No puc evitar-ho no sé si sóc gaire acèrrima o no però "sóc" del Barça....home no sé qui té més prepotència...el Florentino de marres deu n'hi do!....jo és quan vaig a la pelu ( com que duc els cabells curts) no m'hi estic gaire estona i jo em pregunto qui és la Letizia?....vaja que segueixes escrivint molt bé amb aquell punt de pebre i sal...i un xic de llimona!

    ResponElimina
  3. Fanal Blau, com sempre moltes gràcies. Si a la pelu el millor es mirar les revistes pq amb el cap ple de potingues fem tots una pinta :))

    Elvira, ja ho sabia que eres del Barça, per això valoro especialment que hagis comentat. Jo més aviat em pregunto, qui es el Florentino?
    Em sembla que no tornaré a escriure sobre futbol...

    Una abraçada a totes dues.

    ResponElimina
  4. Ei que escriu sobre el que vulguis només faltaria! espero que tot et vagi bé...una abraçada!

    ResponElimina