dilluns, 21 de desembre de 2009

Senyals

Si mesurem els dies per senyals podria dir que avui ha estat un dia lúgubre. De bon matí, a banda, de la pluja, només engegar l’ordinador m’he topat amb una notícia de yahoo que parlava dels suïcides cèlebres. Més tard he ensopegat amb un enllaç que m’invitava a clicar per descobrir l’hora de la meva mort. Segur que si entro em demana que posi el meu nom, el dia del meu aniversari, el sexe, les meves aficions, l'adreça d'email, la professió, el número del telèfon mòbil, el compte corrent i el codi super secret de la visa i després em diu: hora de la mort 13.17. Però quin dia? I quin any? Ah, no, l’enllaç deia “hora de la mort”, a veure si llegim bé.


En fi, jo no ho he provat per si de cas, no sigui que em digui les 16.43, just quan són les 16.42 i que del susto, perdó espant, m’agafi un atac de cor i m’hi quedi. I seguint amb internet, també he llegit la notícia d’una actriu de 32 anys que s’ha mort d’una parada cardíaca. Serà que va clicar el link, però en anglès of course ?

I per acabar aquest desorganitzat escrit sobre senyals depriments, al tornar a casa m’he trobat una rata morta davant la porta d’entrada. Crec que s’havia ofegat. No feia cara d’haver clicat el link d’internet, així que suposo que la riuada i la mort l’han agafat desprevinguda. Pobreta. Bé, demà ja no hi serà, imagino que els gats del barri se la cruspiran. Tot i que amb la quantitat de menjar que la gent els dóna, potser ara s’han tornat selectius i passen dels cadàvers de rata.


Aquest post està començant a ser desagradable, oi? Deu ser que sóc una rebel (sense causa però incomparablement menys guapa que la Natalie Wood) i estic tipa de l’esperit de Nadal. Que ja em direu, on cony és la màgia del Nadal en un dia que no para de ploure, que les botigues són buides, que les llums decoratives del meu poble es veuen més esperpèntiques que mai i que les rates s’ofeguen a les portes de gent tan bona com jo, aquí em cau una llagrimeta, que no ens ho mereixem.

Ah sí, ara em recordo que avui varis clients agraïts m’han regalat un moneder (super xulo), una caixa de torró, una bossa de neules i, atenció, sis ampolles de vi, ai, que monos ells. Ostres, ara aquests m’han fotut enlaire la meva teoria de que avui era un dia de senyals depriments. Quina mala idea, no? Segur que ho han fet per fastiguejar-me. Però res, que jo no em deixo ensarronar tan fàcilment i és que qui no té un mal dia és perquè no vol.

6 comentaris:

  1. Sort que avui ja no és ahir (que no et vaig llegir). No hagués gosat a dir-te que el relat m'ha fet riure, i que m'ha agradat molt, que l'he trobat real i també...No fos cas que haguéssis pensat que ho deia fer fastiguejar-te!!! jejeje...:)

    Però mira, jo, de tant en tant, també reivindico el dret a estar de mala lluna...

    L'enllaç de "l'hora de la mort" també el vaig veure i vaig venir a imaginar el que has escrit...i, por si "aca"...allò de..."virgencita, virgencita...que me quede como estoy"!

    Que avui tinguis un bon dia...! ;)

    ResponElimina
  2. Els llums decoratius del teu poble deuen ser tot un tema: si aquest any són els mateixos que en fa dos, fan por. Molta por.

    Ah, i no es per dur la contrària (com el fanal blau) però a mi, el post, també m'ha fet molt de riure. Ni un senyal negatiu!

    ResponElimina
  3. A mi també m'ha fet riure aquest apunt i la darrera frase la trobo genial. Bones festes!

    ResponElimina
  4. Ja ja ja no hi ha manera eh? jo em quedaria amb reivindicar el dret d'estar de mala lluna com diu Fanal blau ,perquè no? segur que els qui et regalaven el moneder, els turrons i tot els altres obsequis volien xafar-te la guitarra! A mi m'han regalat una ampolla d'oli d'arbequines!

    ResponElimina
  5. ja és Nadal? el senyal potser és que et regalen molt beure i poc menjar? jo també he rigut! ;-)

    ResponElimina
  6. Fanal Blau, i tant, tots tenim dret a estar de mala lluna, així per què sí, que carai. Avui he tingut un bon dia i no he vist cap rata morta! Gràcies.

    Marlene, són més o menys els mateixos cada any. Espantosos i tètrics! Jo no sé per què els posen. El poble està més maco sense. Avui que tinc un bon dia, m'agafo bé els compliments, perquè ahir... ai ahir ;-)

    Kweilan, gràcies, bones festes per tu també!

    Elvira, oli d'arbequines?? I olives no te n'han regalat?? Mira que són dolents la gent :))

    Calaix, sempre puc ofegar les penes en vi (avui me'n han regalat un ampolla més)almneys no serà un Nadal sec... ;-)

    ResponElimina