divendres, 4 de setembre de 2009

La Grip A



La dona de la neteja de l’oficina té la grip i molta febre. . “Ja és aquí” em va escriure, fa uns dies, la meva germana en un sms en to tètric. Es referia a la possibilitat de que la grip A hagi arribat a la nostra oficina i que a base de petons (sí, a mi molts clients em petonegen), encaixades de mà, esternuts incontrolats, mans fregant poms de porta, lavabos compartits, acabéssim amb tota la plantilla i de passada amb mig poble.

Jo estava de vacances quan la nostra treballadora, a cops d’escombra i de baieta, anava escampant el virus per l’oficina. Em va passar pel cap, tornar a la feina i llepar la taula a veure si encara quedava alguna resta contaminada de quan ella hi havia passat el drap. Ves a saber, potser toquejant els fulls i els objectes que ella devia apartar per poder netejar (la meva taula és sempre un desordre complet) i desprès posant-me les mans a la cara, la malaltia encara podria venir fins a mi. I no és només una idea mig suïcida ni tampoc la perspectiva de passar-me una setmana com a mínim a casa sense treballar.

La grip espanyola va matar més gent que la primera guerra mundial però no va ser fins que va mutar que es va convertir en esgarrifosament mortal. I els que havien patit el primer brot més benigne, tenien la sort d’estar immunitzats. Ara diuen que dues terceres parts de la població acabarem passant la malaltia, així que per a què allargar-ho més i augmentar les possibilitats de acabar agafant un virus més virulent ?

Enlloc de vacunes podrien repartir potets amb el virus. Planifiques quina setmana et va millor, a veure ara no, que tinc molta feina i encara no m’han aprovat l’assegurança de vida, la primera quinzena d’octubre tampoc, que si m’hi quedo desprès el record els aixafarà a la meva família el pont del Pilar, mira a primers de novembre que no estic gaire ocupada i coincideix amb Tots Sants, perfecte, vinga va un glopet i apa al llit a passar la febrada. I així ja estaríem. Hi hauria baixes, és clar, moltes de fet, però menys que si la grip evoluciona a pitjor i es converteix en la pesta del segle XXI.

Sí ja sé aquest post sembla entre apocalíptic i cínic, però realment és el que s’anomena una reacció contrafòbica. Com la gent que té vertigen i es llancen en paracaigudes. Un conseller del Nixon, estant a la presó, va matar una rata i desprès se la va menjar. No cal dir que li feien una por i un fàstic quasi invencibles. Per cert, Hitler i Franco també eren contrafobics. No us ho creieu? Doncs funciona de la següent manera:

Descartada una actuació tipus, hola es esto la Moncloa? llamo para que me dé una hora con el señor Presidente porque tengo la solución para evitar una pandemia mundial... clac... oiga?... oiga?, em queda organitzar una nova secta, partit polític, plataforma, força militar o millor tot a la vegada, formada per gent a la que hauré convençut que s’acosta la fi del món i que anomenaré Força de Salvament Nacional (poc original però es que Coses2 i Altres Il·luminats, no tenia gantxo). Si coincideixo amb un moment de crisi econòmica, social i política (penseu com la meva idea podria acabar ràpidament amb l’atur) i per motius, ara sí, cínics, obtinc el suport, o almenys connivència, de determinats poders fàctics: l’Esglèsia, l’Exèrcit, la banca, les grans empreses, el Circulo de Lectores, doncs podria arribar a governar el país i nyaca, dedicar-me a matar gent a glopets de virus de la Grip A.

Sembla una bogeria però també ho era exterminar sis milions de jueus per preservar la puresa de la raça ària. Tranquil·litzeu-vos, que per sort jo no sóc contrafòbica sinó només fòbica a seques, així que no estic cridada a convertir-me en una genocida, sinó que només puc aspirar a entretenir i fer riure amb les meves idees de bomber.



4 comentaris:

  1. Boníssim! jo he tingut la mateixa pensada però no trobo qui estigui estossegant...per recollir-ne les mostres de virus...tanmateix tinc esperances perquè gràcies a l'aire polar de l'autobús estic a punt de caramel per enganxar-ne una de bona: no sé si escollir pneumònia, refredat comú o grip A....Si canvies el nom a "co2 ses" em faria de la "secta" També se m' acut canviar allò tan suat d'estudies o treballes? per :tens la grip A o la tens normal?

    ResponElimina
  2. doncs res, la primera que l'agafi que organitzi una kedada!!!

    ResponElimina
  3. Si ja som tres com a mínim ja podem formar una associació. No es per alarmar-vos però jo ja començo a trobar-me malament...

    ResponElimina