diumenge, 3 de maig de 2009

I l'ascendent?

Ara que m’ha agafat la vena de l'astrologia, l’altre dia en un sopar vaig descobrir que per poder sostenir converses absurdes i surrealistes sobre aquesta qüestió no n’hi ha prou amb dir jo sóc gèminis i no us preocupeu que avui el Mr Hide l’he deixat a casa, sinó que cal a més endinsar-se en les complexitats d’una cosa que anomenen l’ascendent.

Així que al arribar a casa vaig entrar en una pàgina d’internet (no em recordo com m’ho feia jo abans de que existís internet per satisfer totes les meves dèries passatgeres i superficials de coneixement típiques del meu voluble signe) i vaig posar l’hora del meu naixement sobre el que em semblava recordar que m’havia dit la meva mare que va ser poc desprès de la mitjanit.

Com que el resultat em va semblar altament impertinent (a l'igual que em passa amb les descripcions dels gèminis en general) vaig pensar que potser me’n havia d’assegurar. Així que avui dinant amb els meus pares, he deixat caure la pregunta.

Sempre he tingut la impressió que jo sóc el fruit d’una mala digestió. I és que quan li pregunto a la meva mare pel meu naixement, ella invariablement comença a parlar d’una paella. Es veu que es va posar de part un diumenge al migdia just desprès d’atipar-se en un restaurant d'un arròs deliciós. I avui tampoc ha estat una excepció, així que ha començat a delectar-se recordant la increible paella. Semblava que fes cinc minuts que se l’acabava de menjar.

- Ja, però i l’hora? – m’he impacientat.

- Doncs a l’hora de dinar, sobre les dues.

- No, dic l’hora del meu naixement.

- Aaahhh... doncs no ho recordo.....devia ser les cap a les deu de la nit

- Pensava que havies dit que va ser al voltant de la mitjanit- he intentat ajudar.

- Ummm, doncs potser sí... però va ser abans de les dotze segur.

- Vols dir? – he dubtat jo- Creia que la paella va ser un diumenge però que jo vaig néixer ja en dilluns.

- No, no. Va ser el mateix diumenge.

En aquí la meva germana ha intervingut:

- Ho pots consultar a internet.

- A internet surt a quina hora vaig néixer?- he flipat.

- No, dona, a internet sortirà si el dia del teu naixement era diumenge o dilluns.

Així que un cop a casa he tornat a entrar en aquest llibre infinit que és internet quasi suplicant, abans de les dotze sisplau, sisplau . Per què? Doncs per això:

"Ascendent de Gèminis si vas néixer entre les 22.00 i les 00.00 hores
El teu ascendent és Aquari. Intel·ligent, entusiasta, summament emotiu, sensible, intuïtiu, obert a les noves idees. Sap escoltar, ajudar i aconsellar als altres. La seva alegria és contagiosa, però no és tan sociable com es pensa. Buscarà pertànyer a un grup, però només assistirà quan estigui de bon humor perquè no li agrada sentir-se obligat ni manipulat per ningú. En les seves relacions emocionals tendeix a confondre l’amor amb l’amistat i la llàstima i es sent compromès a ajudar al més desemparat o al que pateix i tot això el fa caure en innumerables situacions complicades. Per això se li recomana analitzar bé els seus sentiments abans d’iniciar una situació amorosa. Destaca com a cantant, periodista, músic, bibliotecari i escriptor."

Però els fets són sempre tossuts i el 4 de juny d’aquell fatídic any havia de ser per força un dilluns i el resultat ineludible el següent:

"Ascendent de Gèminis si vas néixer entre les 0:00 i les 2.00 hores
El teu ascendent és Piscis.
Tremendament emotiu, somiador vanitós i cregut. El més important per a ell és la seva persona. Intel·ligent, s’interessa pels seus amics en general, però rara vegada en ningú en especial. Gaudeix cridant l’atenció i té comportaments de gran estrella. O està molt content o molt enfadat, sempre va als extrems. Molt eficient en la seva feina, però una fatxa en la seva vida emocional. Ambiciós, amant del luxe, la comoditat i la bona vida. Però també sap ser una persona adaptable, si així convé als seus interessos futurs. Gelós; difícilment oblida una ofensa. Es fixa fites molt altes, que quasi sempre aconsegueix, perquè no li té por a la feina. Compta amb molts admiradors i amics malgrat ser com és."

Déu meu, si amb prou feines hi ha dues paraules agradables i el millor que diu de nosaltres és que som treballadors. I no em direu que la última frase no és com una punyalada per l’esquena. Què passa que el que va escriure la pàgina l’acabava de deixar la seva nòvia, casualment una gèminis ascendent piscis?

Desprès d’això em sembla que em tornaré a convertir al racionalisme fanàtic i quan algú enceti una conversa sobre l’horòscop diré tota digna, “a mi es que no m’interessen aquestes distraccions acientífiques”, creuant els dits d’una mà i tocant fusta amb l’altra.

9 comentaris:

  1. Jo vaig néixer el dia de la festa major del teu poble. Quan parlem de naixements ma mare sempre SEMPRE em recorda que "per culpa meva" aquell any es va perdre el castell de focs, cosa que li va saber molt de greu pel tou d'anys seguits que duia anant-hi. No sé quin és el meu ascendent, però davant d'això no goso tornar a treure el tema... :)

    ResponElimina
  2. Quina gràcia! jo vaig néixer un 5 de juny....i amb això dels horòscops i tot plegat n'hi ha que s'ho prenen seriosament....a i m'agrada moure`m davant qui s'ho pren així amb incredulitat i escepticisme i davant qui diu que són tonteries sóc capaç d'engegar un discurs abrandat sobre l'astrologia i fins i tot de llegir-los el palmell de la mà...esperit de contradicció que es diu és típic dels geminis...i amb l'hora les mares sempre se n'acaben oblidant jo mai he sabut si vaig néixer a dos o a tres quarts de set del vespre...i no et refiis d'internet...els qui es dediquen a fer cartes astrals fan un seguit de càlculs complicats....i no són tan poca soltes...ara diré encara una altra ximpleria...jo apostaria per l'ascendent aquari...

    ResponElimina
  3. Yo sólo sé que soy escorpio, pero mi ascendente, ni idea. Lo averiguaré. La verdad es que estoy un poquito cansada de que la gente, cuando saben que soy escorpio, me diga lo típico: uff, vaya con los escorpios, siempre con el aguijón preparado!! Pues sí, y qué pasa, algún problema? Será que eso es una cuestión de signos, ayy...
    Obsesivos y autodestructivos (esto también lo saben, pero no se atreven a decírmelo, jeje).
    Molts petonets!!

    ResponElimina
  4. .. i jo vaig néixer el dia 9 de desembre, pq el dia 8 - dia de l'Immaculada - la comadrona tenia altres plans.. o sigui, que hem de comptar, quan nosaltres volien aterrar en aquest món o quan les circumstàncies o van permetre..un embolic tot plegat ;-)

    ResponElimina
  5. jo em sé el meu signe quasi per força, no sé si m'hi assemblo. Ara, no m'assemblo de res a la companya de feina que va néixer el mateix dia. dels altres signes... com compendreu, no en puc tenir opinió. així que m'és igual el que et digui l'ascendent. Jo m'ho passo bé llegint-te :-)

    ResponElimina
  6. Ei, gràcies per l'enllaç. Procuraré no tornar a caure en la temptació culé. ;)
    Tina (una bessons força contradictòria)

    ResponElimina
  7. ni cas, el més important no és només l'ascendent, sinó també on tens la lluna i on està venus- el que determinarà la teva forma de relacionar-te sentimentalment amb els altres. Ja veus. Un ascendent en peixos no és el pitjor que et podria passar...
    t'ho dic jo que el tinc en verge i és una llauna...et passes tot el dia passant el drap de la pols...aix.

    ResponElimina
  8. Marlene, és que un super castell de focs, també tu, mira que nèixer aquest dia ;-)

    Elvira FR, uix que poc a faltat per fer anys el mateix dia ! Sobre l'aposta, qui sap, potser vaig treure el cap abans de la mitjanit :-) Gràcies

    Lebiram, la mala fama de los escorpios es inmerecida, mi hermana y una amiga también lo son y no tienen aguijon, ni creo que sean obsesivas ni autodestructivas. Besos, dos o más.

    Calaix, moltes gràcies, ja veig que tu em dones suport "malgrat ser com sóc". Petons!

    Tina, moltes gràcies per la visita :)

    Elquemaietvaigdir, em sembla que tu ets una autèntica experta en astrologia (ho dic amb admiració). A mi no m'importària tenir ascendent virgo, ni que només fos un dia a la setmana ;-)

    ResponElimina
  9. Presició: no és "malgrat" sinó "tal com" ;-)

    ResponElimina