dissabte, 21 de març de 2009

Multes

O escric aquest post o m’haig de posar a redactar un recurs sobre una sanció que, hòstia, que jo recordi ja havíem guanyat el plet i ara torna a arribar. Venen ganes de dir allò tan sobat de que cabrons aquests d’Hisenda, però la veritat que per a què. Jo no m’hi trenco el cap, si tothom fos com cal, els advocats no existiríem, així que fins a cert punt ens alimentem de les neures de la gent (i de la seva avarícia també, per suposat). I els d’Hisenda són uns neuròtics més, una mica com el policia de l’anunci que s’està cagant en la seva merda de dia, fins que diu algo així com:

- Mira un descapotable i que feliços i contents que semblen - i se li il·lumina la cara mentre els fa el senyal d’alto i desenfunda la llibreteta de les multes.

Cada dia veig no un sinó dos policies municipals posant multes als cotxes aparcats al meu carrer. Ara està prohibit perquè fan obres, però la veritat és que els cotxes no molesten pas, però ells cada dia vinga a omplir fulls d’aquest grocs de regalet. Fins i tot li han posat la multa a un cotxe amb la tarja de minusvàlid. Que sí, home, que avui en dia tothom té una d’aquestes de minus (jo en tinc una i deixant de banda la meva minusvalia mental, estic perfectament) per tant, el del cotxe aparcat és un presumpte estafador, infractor, abusón que el minusvàlid era el cosí de la seva dona que a més es va morir l’any passat, segur, home, segur, que això no s’ho creu ningú. I nyaca, trenta euros per les escurades butxaques de l’ajuntament per ajudar a pagar aquella escultura d’en Subirachs que, en un deliri imaginatiu sense precedents, consisteix en el nom del poble en lletres gegants, molt informativa i considerada amb aquells que no saben a quin poble estan entrant perquè o tenen alzheimer i no recorden on anaven o són miops i no veuen els rètols de l’autopista i van de cap de setmana a boleo.

L’altre dia vaig llegir un blog d’una tia que era advocada i semblava l’Agustina de Aragón,(que no tinc ni idea de qui era o què va fer però m’ha semblat que pegava posar el seu nom aquí) així en plan jo em prenc súper seriosament la meva feina perquè lluito per la justícia del món mundial i ja de passada si no els hi fa res li treuen la multa de 100 euros prescrita a aquesta senyora, que és una qüestió de drets humans, dret a la defensa, dret a la igualtat i sobretot dret a fer de tot això una qüestió moral, personal, indignant i tot el que calgui sempre per anar-me’n a casa feta una fúria carregada de raó, de principis, de dogmes varis i mai, mai, ni sota tortura inconstitucional, admetre que total faig recursos de multes per gent que van cometre la infracció (que sí, que sí, que la senyora va aparcar en doble fila i foteu-vos tots) i desprès hàbilment esquiven les notificacions, però hòstia és que em paguen i la tipa aquella de la Justícia (els advocats li diem Justi, que ja tenim confiança) amb la bena als ulls i tot el dia amunt i avall amb les balances, fa pinta de sonada i, el que és pitjor, d’insolvent.


Potser és que em va fer enveja perquè jo no tinc ni causa, ni vocació, ni la Justi em fa perdre el cap, ni els d’Hisenda em semblen uns cabrons (al menys no tots), i només critico els policies urbans multadors dels meu carrer, perquè, d’això, sí, jo també en tinc una d’aquestes de trenta euros, que em va fer mandra guardar el cotxe al pàrking.

3 comentaris:

  1. si que fan ràbia les multes... les tontes, les que de fet no fèien mal a ningú... a mi em fan sentir ben estúpida.

    ResponElimina
  2. Pues yo tengo un pase de minusválido, que me caduca en el 2014, cuando mi padre ya hará nueve años que murió. Y lo utilizo para aparcar en sitio reservado cuando llevo a madre a la playa en verano. Y me indigna profundamente ver al lado a algún coche que no lleva distintivo, ¡será caradura!, jiji. ¿Tú crees que me pondrán multa antes a mí o al de al lado? Yo, por si acaso, le digo a madre que salga siempre del coche cojeando para no levantar sospechas.

    ResponElimina
  3. Calaix, a mi el que em fa ràbia és que el cotxe va anom de la meva mare i li arriben a ella les multes i em cau bronca ;-)

    Mac... ummm, eso no se hace. Si te ponen multa yo no te ayudo con los recursos!!

    ResponElimina