diumenge, 8 de febrer de 2009

Qui va matar Cain?


Mato el temps al facebook segrestant amigues amb l’esperança que alguna li agafi síndrome d’Estocolm. Observo que el clàssic “estat civil” ha estat substituït per la més moderna “situació sentimental”. Què podria passar si la gent contestès sincerament: infeliçment casada, casat i amb amant, a punt de dir-li que vull el divorci, etc
Faig test tontos: un em diu que la meva professió ideal és “vago”, i amb pijama a les tres de la tarda m’estranyo: manta jo? Segueixo amb un test d’intel·ligència insultantment fàcil i dubto en una pregunta:
A tots els homes de cabell roig els agrada el color verd. L’Alfred té el cabell roig. Si les dues afirmacions anterior són certes, respon quina de les següents també és certa:
a) A l’Alfred li agrada el color verd.
b) A l’Alfred no li agrada el color verd .
c) Impossible de determinar.

Jo responc c) perquè com sé que l’Alfred és un home. Ni idea de si és la correcta, però demostra que jo sempre imagino coses que no toquen. Millor fem un test d'intel·ligència creativa.

Un home arriba a un cruïlla i no sap si ha d’agafar el camí de la dreta o el de l’esquerra per arribar al poble. A la cruïlla hi ha un casa en la que viuen dos germanes, una que sempre diu la veritat i l’altre que sempre menteix. L’home pica a la porta i obre una de les germanes. Quina pregunta li ha de fer per saber quin camí ha de prendre?

De tots els defectes possibles que poden tenir les persones el pitjor per a mi és la insinceritat. El meu món està fet de confiances fràgils, que es fan miques amb la més petita mentida i quan en recullo els trossets esmicolats per tornar-les a construir, mai tornen a quedar com l’original.


Aquesta creu està feta de monedes. Com ho fas, movent únicament una sola moneda, perquè la creu quedi proporcionada. Hi ha dos moviments possibles.

L’altre dia al bàsquet vaig adonar-me que mai puc obrir la porta del vestuari tota sola i vaig pensar que no podré fer mai una escena tipus ara m’emprenyo us engego a la merda i marxo tota digna, perquè hauria de tornar a demanar-los que m’ajudessin a obrir la porta. És com una amiga que explicava que havia marxat indignada amb un gest aquí us quedeu i després va haver de tornar, perdó es que m’he deixat el bolso. Ara la millor una que és va aixecar a mig sopar en un restaurant i amb tota la supèrbia va llançar al mig de la taula un bitllet de 50 euros (les que van quedar es van demanar una ampolla de cava a la seva salut) i quan la història va començar a córrer pels emails, tothom volia anar a sopar amb ella a veure si s’ofenia i amb sort queien 50 € més.

Qui va matar Cain?

Us heu fixat mai en el comportament de la gent quan volen caure bé a algú nou ? És la fase de la seducció, en la que tothom mostra la seva cara més amable, és quan es repeteixen les anècdotes divertides (jo no suporto això d’anar explicant sempre les mateixes històries, acaben per fer-se pesades) i s’amaguen les que no ho són tant. Sóc jo la única que troba que llegir bromes escrites en un paper en mig d’un sopar és ridícul ? Mare de Déu hem arribat al punt que la nostra cabdill de la dictadura de la majoria, llegeix discursos als sopars i és obligatori riure. Necessito un sopar de dissidència al Poble Sec. I consti que a la meva manera m’ho vaig passar bé, perquè estar sempre en permanent desacord pot ser d’allò més entretingut.


L’home ha de preguntar : “què respondria la teva germana a la pregunta quin camí haig d’agafar per arribar al poble?”.
Pots agafar una moneda i quedar-te-la o pots posar una moneda sobre una altra.
Cain va matar Abel. Ningú va matar Cain.

5 comentaris:

  1. he encertat les respostes :-)

    totalment d'acord amb tu pel que fa al tema sinceritat... el que sempre m'ha preocupat és com gestionar el silencis...

    ResponElimina
  2. Molt bé! A mi m'encanten aquest tests.
    Alguns silencis poden ser mentides per omissió... depen, és complicat.

    ResponElimina
  3. ... jo. ni una ! reconec que m'hagues agradat molt quedar bé i fer un comentari de trapezista,cargolant una miqueta més la pregunta del test.. però,la majoria de vegades no acabo de entendre ni el que es pregunta.. una mica preocupant..
    qui va matar a cain?

    ResponElimina
  4. Elena, això dels tests aquests és com anar en bicicleta, un cop n'aprens és d'allò més fàcil.
    No sé si la Biblia diu de què va morir Cain. Després de matar el seu germà el mínim seria que l'hagues fulminat un llamp, però no crec...

    ResponElimina
  5. M'agraden els enigmes encara que tinc poca paciència i no sóc gens lógica.
    Gràcies per la teva visita.

    ResponElimina