divendres, 19 de desembre de 2008

De Nadal

El Nadal és una d’aquelles festes que només admeten posicions viscerals, o t’entusiasma o l’odies. Jo sempre havia format part del segon grup d’opinió, segurament perquè tinc tendència a la negativitat. Per això avui he decidit fer un exercici d’equilibri i fer dues llistes, una amb les coses que m’agraden del Nadal i l’altre amb les que detesto. Aquí van.

M´agrada:

- Els sopars i dinars de Nadal d’empresa , del bàsquet, o del que sigui.
- Gastar-me la pasta en loteria de Nadal, incloent un munt de participacions d’associacions que no m’interessen per a res.
- Els pessebres i el caganer.
- El caga tió. Voldria tornar a tenir 4 anys només per poder anar a casa la meva àvia a cantar-li i donar-li cops de bastó a un tronc perquè cagui cigarrets de xocolata.
- Les plantes aquestes de fulles vermelles que no sé com es diuen.
- Els canelons del dia de Sant Esteve.
- Els polvorons de xocolata i els de llimona.
- Jugar a fer enfadar el meu germà fent veure que li prenc alguna cosa del seu lot de Nadal. Si és que el tio té un sentit de la propietat súper desenvolupat i no vol compartir el seu lot amb ningú.
- Dir-los a la gent que els desitjo unes bones festes.
- Que em facin regals de Nadal ni que siguin torrons o bombons que no em menjo o ampolles de cava que no em bec.
- Regalar-li roba al meu germà.
- Veure la meva germana i la meva neboda.
- A l’aeroport, ple a petar de gent que s’abracen i es petonegen i que no et deixen ni caminar, el meu cunyat cridant amb el seu accent germànic “¡qué pesados! ¡qué se abracen en su casa!”.
- Les postals de Nadal, si te les envia un/a amic/ga.
- El meu germà atipant-se de torró de xixona
- La taula parada el dia de Nadal, amb quatre copes i vuit coberts per persona i a sobre els plats, els tovallons plegats fent una figura.
- Que la meva germana gran m’ha dit avui que m’ha comprat un regal.
- La cançó Adeste Fideles en llatí.
- La missa del gall. Només pel nom ja té gràcia.
- La sopa de galets
- La nit de reis amb mini cavalcada nocturna amb un patge a cavall seguit de tambors que recorren els carrers perquè els nens els sentin des dels seus llits (he de dir que jo de petita no els vaig sentir mai perquè dormia profundament i va ser ja a l’adolescència sortint de marxa que els vaig veure per primera vegada).
- Pensar en l’any que s’acaba i fer-me propòsits per l’any que comença.


No m´agrada:

- Els arbres de Nadal i les boles daurades i platejades.
- Les llums de Nadal, sobretot les del meu poble que de cada tres una no funciona i són esperpèntiques.
- En general, tota la decoració Nadal: és una aberració estètica.
- Els Papa Noels .
- Les postals de Nadal de les empreses.
- Haver de fer la feina d’una setmana en dos dies i mig.
- La carn d’olla del dia de Nadal.
- Els torrons.
- Els polvorons de coco.
- Els meus pares desprès de una ampolla de vi i un parell de cava.
- El dia Nadal bis, també conegut com Sant Esteve. És com la peli del Dia de la Marmota.
- Les interminables tardes del dia de Nadal i de Sant Esteve.
- La cavalcada de reis, amb uns paios pintats de negre, les carrosses plenes de nens furiosos llançant caramels contra el públic, que no sé com no li han tret un ull a algú encara, els cavalls deixant el seus regalets i la gent tirant-se per terra per agafar els caramels com si fossin bitllets de 50.
- La nit de cap d’any, incloent les campanades i el raïm.
- Els pastorets.
- Les nadales amb les seves lletres absurdes de fum,fum fum (sembla l’himne dels bombers) i beben y beben los peces en el mar (una metàfora de l’alcoholisme d’aquestes festes?)
- Jugar al quinto.
- El meu germà nerviós estirant les tovalles per carregar-se les quatre copes per persona i els vuit coberts per cap.



P.D. Buscar Adeste Fideles al YouTube ha estat tota una experiència. Aquesta és la versió més acceptable que he trobat.

2 comentaris:

  1. ¿Desde cuando beben los peces en el mar? En el río, en el río. Christmas sucks!

    ResponElimina
  2. ¿No será en la versión extremeña?
    Y a ver ¿no son libres los peces de beber de dónde les apetezca, ein? ¿o es que los pobres peces marinos no pueden celebrar la Navidad?
    ;-)
    No te felicito eso que apesta. Besos.

    ResponElimina